Winter opnieuw

Een tegenslag, de winter is hier weer plotseling terug. Een behoorlijke laag sneeuw van zeker 10 cm. Nu bij ons, gisteren en de dag ervoor was dit in het zuiden van Zweden. En het werd een behoorlijke chaos. Veel mensen hebben de zomerbanden erop, en hier werd voor gewaarschuwd. En eigenlijk was het wegenonderhoud overgestapt op zomeronderhoud dus de schuivers moesten weer opgezocht worden en aan de slag. Diverse mensen zaten uren op de snelweg vast in de sneeuw. Veel commentaar op de instantie voor het wegonderhoud. Wat ik hierbij miste was de discussie over eigen verantwoordelijkheid, als er gewaarschuwd wordt om niet de weg op te gaan met zomerbanden en je doet het toch, moet je het jezelf kwalijk nemen, lijkt mij. Hans heeft bij ons ook de zomerbanden erop gelegd. Aanstaand weekend moeten we weer naar Molkom, dus hopen dat het snel smelt. Immers moet ik dinsdag naar het ziekenhuis waar ik meer over mijn heupoperatie te horen krijg.

Huis met erachter vakantiehuis

Het huis in het zuiden, bij Värnamo is gekocht. Hoewel we nog met het tekenen bezig zijn, heeft de makelaar het al van de verkoopsite gehaald. Nu nog even afwachten wanneer ik precies geopereerd wordt. Dan kan ik een tijd niets. Iets tillen is sowieso niet mogelijk, zelfs voor langere tijd. Aanstaande week kan er gepland worden. Het huis is al ingericht, het was lange tijd beschikbaar voor verhuur dus alle meubels etc. zitten erbij. Niet geheel mijn stijl maar op korte termijn is het handig. Dan kunnen onze twee huizen ingericht in de verkoop gaan, dat toont beter is de algemene mening.

In het begin zal ik in Molkom blijven, dichter bij het ziekenhuis en waarschijnlijk kan ik geen 3 uur in de auto zitten om naar ons nieuwe huis te gaan.

Ik ben behoorlijk ongerust over hoe dit allemaal moet, maar het huis niet kopen was geen optie. Het sprak ons heel erg aan en de kans dat zo’n soort huis nog eens te koop komt, is gelijk aan nul. Beter was natuurlijk als het eerder te koop was gekomen of over een jaar. Het grote huis gaan we zelf in wonen, het huis erachter gaan we als vakantiehuis verhuren. Misschien zelfs al dit jaar. Het is immers ingericht.

Over marja wagemans

Een hollandse dame die geniet van haar leven in Zweden. En holländsk tjej som upplever stor nöje med sitt liv i Sverige.
Dit bericht werd geplaatst in Blogg-nl en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Winter opnieuw

  1. Kathleen en Koen zegt:

    Dag Maria, dag Hans,

    We volgen jullie nog steeds hoor!

    Wat een spannende veranderingen alweer! Maar we zijn overtuigd dat dit goed gaat zijn. Een mooie omgeving, één huis te onderhouden.

    Hopelijk ondertussen alles ok met de operatie en je herstel. En dan kan je er binnenkort hopelijk weer super goed tegen.

    We wensen jullie alvast moed en veel geduld en volgen met spanning verder je verhalen!

    Warme groet uit België

    Koen en Kathleen

    • Dank! Morgen afspraak in het ziekenhuis dan hoop ik meer te horen, vooral hoe ik zo goed mogelijk snel op de been kom. Het zijn trouwens wel 2 huizen er zit een kleiner huis bij dat we uit gaan huren als vakantiehuis, groetjes!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.